Ukrainas sak är vår!

måndag 1 maj 2023 12:00-17:00, Waxholms Hotell, Hamngatan 2, 185 32 Vaxholm, Sverige
Talare:

Peter Lidén, överstelöjtnant, försvarhögskolan.

Organisatörer:
  • Tord Gunnarsson

Måndagen den 1 maj, kommer Waxholms Rotaryklubb att ha en manifestation för Ukrainas krigsdrabbade folk framför allt deras kvinnor och barn. Samarbete kommer att ske med rotaryklubb i Kiev. Vi samlas på Waxholms hotell klockan 12 där vi inleder med lite mingel och därefter äter lunch bestående av stekt strömming (Vaxholms paradrätt) och som efterrätt våfflor som vi får grädda själva.                                                                                          Dessutom kommer vi att ha en del aktiviteter runt lunchen med lotteri och frågesport. Vi kommer även att försälja en del konst som kommer att ställas ut i ett konferensrum och kan köpas direkt på plats. Ett föredrag runt situationen i Ukraina kommer att hållas av Överstelöjtnant Peter Lidén Försvarshögskolan. Samt kort information om Rotary och dess verksamhet. Behållningen skall givetvis gå direkt till Ukraina utan mellanhänder. Jag hoppas att medlemmar och gäster i distriktets alla klubbar som har tid och möjlighet kan komma ut till Vaxholm och stödja det krigsdrabbade folket i Ukraina. Ni som tyvärr inte har möjlighet att komma, kan stödja vår Ukraina verksamhet genom att Swisha er gåva till Waxholms Rotaryklubb med nummer 1235726658 med meddelandet Ukraina samt namn och mobilnummer.

Anmälan till tgptord@gmail.com

Senast lördagen den 29  April.

Hjärtlig Välkommen! Tord Gunnarsson President