President

måndag 23 maj 2022

Välkommen till Waxholms Rotaryklubb
.
Att vara medlem i en Rotaryklubb är berikande, intressant och roligt. Medlemskapet för med sig många positiva egenskaper och upplevelser, bland annat:

Ökad allmänbildning genom de intressanta föredrag och studiebesök som klubben erbjuder. Berikande gemenskap med människor i olika åldrar, som har olika yrken, erfarenheter och intressen. Ett världsomspännande nätverk,så vart du än reser i världen är du alltid välkommen att besöka det landets Rotaryklubbar och du blir alltid väl mottagen. Möjlighet att bidra till internationell förståelse och vänskap genom de utbyten som finns såsom stipendier, projekt som Läkarbanken och personliga möten. Glädjen i att kunna delta i de hjälpprojekt som bedrivs i Rotarys regi, och som är inriktade på stöd till behövande inom områdena Hälsa, Hunger och Humanitet samt vaccinationer med bland annat vårt världsomspännande Polioplus projekt.

Vill du veta mer är du välkommen att ta kontakt med mig eller någon annan i vår klubb så berättar vi gärna mer om vad det handlar om.  Du når oss via e-postadressen waxholms@rotary.se

Alla är varmt välkomna att besöka oss på våra möten några gånger så att ni uppleva hur vi har det.